Идеен проект за отклонение от трета метролиния към кв. Слатина
Експертиза
Изготвяне на Идеен проект и ПУП
Цел
Подобряване на ефективността на обществения транспорт в гр. София
Идеен проект и Подробен устройствен план /ПУП/ за отклонение от трета метролиния към квартал Слатина, гр. София
Енергоексперт АД изработи идеен проект за отклонение от трети метродиаметър към квартал „Слатина”, в пълен обхват на дейност по всички части, както и Подробен устройствен план /ПУП/, придружен със схеми на инженерната инфраструктура.
Обхвата на работите включва:
- проучване на съществуващата инж. инфраструктура;
- изготвяне на Подробен устройствен план за трасето на линията на метрото, с план за линейна регулация, придружен със схеми на инж. инфраструктура;
- изготвяне на идеен проект за метротрасе (по метод с тунело пробивна машина) и 6 броя метростанции със съответни чертежи и кол. сметки по всички специалности /части/, съгласно Техническа Спецификация.
Предвижда се началната станция /МС 6/ да се проектира със странични перони, като оборотът на подвижния състав да се извършва след станцията на изток, чрез „бретел“, започващ от източния край на перона и 2 броя коловози по 120 метра за оборот и топъл резерв. Между метростанциите при ул.Коперник и ул.Слатинска се проектира „S“ връзка за аварийна смяна на посоката на движение на подвижня състав. Всички станции се проектираха с по два вестибюла в двата края на перона, като западният вестибюл на началната станция се проектира с пряка връзка със съществуващия подлез под бул. „Цариградско шосе“.
Общата дължина на трасето е 5701 м, предвиждат се шест метростанции. Отклонението се предвижда да се извърши в участъка между МС Орлов мост и МС Театрална на трета метролиния при ул. Шипка в зоната на Военна академия.
Разположението на метростанциите е както следва:
• МС 1 – Кръстовище ул. „Гео Милев“ – ул. „Черковна“
• МС 2 – Кръстовище ул. „Гео Милев“ – ул. „Н.Коперник“
• МС 3 – Кръстовище ул. „Гео Милев“ – ул. „Слатинска“
• МС 4 – Кръстовище бул. „Асен Йорданов“ – бул. „Шипченски проход“
• МС 5 – Зала „Арена Армеец“
• МС 6 – От източната страна на съществуващия пешеходен подлез под локално платно на бул. „Цариградско шосе“ при спирка „Oкръжна болница“.
Предвидената технология за изграждане е тунелно-пробивна машина /ТПМ/ и Нов Австрийски тунелен метод /НАТМ/ за тунелните участъци, а за метростанциите и вентилационните уредби се предвижда изграждане по открит котлован с вертикално укрепване и Миланска плоча.
Необходимостта от ефективен обществен транспорт по направленията на най-големите пътнически потоци, както и транспортните и екологични проблеми на града налагат търсенето на ефективно решение и изграждането на метро в гр. София. Със своето участие в този проект Енергоексперт АД, спомага за подобряването на градската среда, като облекчава автомобилния трафик, намалява вредните емисии, спестява ценно време, гарантира на хората регулярност и сигурност.
Не можете да намерите това, което търсите?
Моля, попълнете контактната форма, за да Ви насочим към подходящия специалист на Енергоексперт.